רכישת דומיינים לאתרים - דומיין ישראלי או בינלאומי?

מהו שם דומיין?

כל אתר אינטרנט מקבצי HTML הנקראים על ידי הדפדפן בו משתמש הגולש. אותו קובץ HTML נמצא על שרת, לו חיבור תמידי לרשת האינטרנט ולמעשה, דרך הרשת, יכול כל משתמש לקבל גישה אל הקובץ ולצפות בו באמצעות הדפדפן. לכל אתר כתובת IP המורכבת מספרות והקשת הספרות האלו במשבצת בה יש להזין את כתובות URL תאפשר צפייה בקבצי האתר.

בכדי להפוך את רשת האינטרנט לידידותית יותר עבור המשתמש, פותחה האפשרות להצמיד לספרות הללו שמות מילוליים, אותם קל יותר לזכור ואלו הם למעשה שמות דומיין שניתן להקיש בשורת ה – URL ולצפות בקבצי האתר.

יותר אתרים משמות דומיין

חשיבותם של שמות דומיין קליטים וגנריים ברורה לכל וכיום, המצב ברשת האינטרנט הוא כזה שכמעט בלתי אפשרי למצוא שם מתחם גנרי ובינלאומי, המתאר את השירותים או המוצרים שמציעה חברה מסוימת. יתרה מכך, ישנן חברות המגלות כי שם המתחם שתואם את שם המותג שלהן – תפוס אף הוא.

כך חברת סלקום לדוגמא, גילתה ששם הדומיין Cellcom תפוס ונאלצה להיות יצירתית ולרכוש את השם ICellcom. מצב זה אילץ את החברה להשקיע לא מעט כסף בקמפיין פרסום שמטרתו החדרה של כתובת הדומיין ה"בעייתית" הזו לתודעת הציבור.

ערכם של שמות דומיין גנריים

ניתן לראות כי לשמות דומיין עשוי להיות ערך רב, המקרה של סלקום הוא רק דוגמא. כאשר מדובר בשמות דומיין גנריים ערכם עולה לאין שיעור ושוויים של שמות כמו www.seo.com  מוערך במאות אלפי דולרים.

יש לכך סיבות רבות, מעבר לקליטות של השם והיותו תיאור מדויק לשירותים שיכולה להציע חברת קידום אתרים, הוא בעל ערך רב גם מבחינה תדמיתית וגם מבחינת מידת הרלוונטיות של האתר לביטוי החיפוש SEO בכל מנועי החיפוש ובפרט גוגל. כלומר, אם שני אתרים יתחרו על מקומם בתוצאות החיפוש עבור הביטוי SEO ולשניהם ערכים זהים מכל בחינה, מלבד העובדה שלאחד שם גנרי ולשני לא – לאתר SEO.COM יהיה יתרון בתחרות זו.

מכירת דומיינים או מסחטת כספים?

הביקוש העצום, לצד ההיצע המוגבל, היה כר נוח להתפתחותו של ענף מסחר חדש ומשגשג – מסחר בדומיינים. למעשה, יש חברות היוצרות את עיקר הכנסותיהן מרכישת שמות דומיין אטרקטיביים ומכירתם למרבה במחיר.

בחלק מהמקרים, מדובר במסחטת כספים של ממש – כאשר שם הדומיין הוא שם של מותג ולבעלי המותג אין ברירה אלא לרכוש את הדומיין במחיר הנקוב, אחרת יהיה זה ויתור על רכיב מרכזי מאוד בתהליך המיתוג באינטרנט.

פתרונות הקיימים בשוק

אחד הפיתרונות הקיימים במצבים אלו הוא בחירת שם דומיין שאינו מושלם, כלומר יש בו תוספת של אות, מספר או מקף. לדוגמא: computer-s במקום computers וכדומה. אפשרות נוספת היא איתור שם מדומיין בינלאומי עם סיומת אחרת, כמו net. במקום com.

כאשר מדובר באתרי אינטרנט שקהל היעד שלהם לוקאלי, קיימות מספר אפשרויות נוספות, לדוגמא דומיין ישראלי ניתן לרכוש עם סיומות שונות כמו co.il, org.il ועוד. בנוסף, ניתן לרכוש דומיין עברי וכתובת ה – URL של אתרכם תהיה:
net.דומיין.www
או com.דומיין.www.

דומיינים בעברית – נייר עמדה של איגוד האינטרנט

לאחרונה יצאה חברת דומיין דה נט בקמפיין פרסום במסגרתו היא מציעה לציבור לרכוש שמות מתחם בעברית, שגם הסיומת שלהם עברית: "קום", "נט" או "ארג". לעניין זה התייחס איגוד האינטרנט בנייר עמדה שפורסם באתר הרשמי של האיגוד ובו נכתב בין השאר:

"במערך שמות המתחם ברשת האינטרנט (DNS) לא קיימות עדיין סיומות (TLDs) בתווים שאינם לטיניים."

"השמות המוצעים הללו אינם מוכרים ואינם נגישים במערך השמות הגלובאלי ברשת האינטרנט. הם נרשמים במערכת שמות חלופית, פרטית וקניינית של הגוף המסחרי המציע אותם, ובה בלבד."

"איגוד האינטרנט ממליץ להשתמש אך ורק בכלים תקניים ובמערך השמות הגלובלי הכלל -אינטרנטי. הואיל ומערכות שמות חלופיות כדוגמת אלו המוזכרות לעיל אינן מהוות חלק ממערך ה - DNS הגלובאלי באינטרנט, האיגוד אינו ממליץ לציבור להשתמש בהן."

ליעוץ וליווי בעת קניית דומיין או בכל שאלה אחרת, ניתן לפנות אלינו ונשמח לסייע!



סל שירותים

קישורים
- יחסי ציבור
- פרסום באינטרנט
- בניית אתרים
- עיצוב אתרים
- יחסי ציבור לעורכי דין
- יחסי ציבור לרופאים
- תוכן שיווקי

חיפוש באתר




מפת האתר